![]() |

Els robatoris amb violència i intimidació creixen un 58% i es doblen els robatoris amb força en domicilis i establiments
Els delictes contra la llibertat sexual s'han disparat a Roses des de principi d'any. Segons les dades del Ministeri de l'Interior, entre els mesos de gener i setembre la vila empordanesa va registrar 1.554 actes de criminalitat convencional, un 18% més d'infraccions penals que en el mateix període de fa un any, amb augments especialment destacats dels delictes sexuals amb penetració, ja que si l'any passat va ser un, enguany són set, un increment del 600%.
També s'ha registrat un homicidi dolós o assassinat consumat, i s'han multiplicat els robatoris amb violència i intimidació, passant de 24 a 38 casos, un increment del 58% en aquests nou primers mesos del 2025.
Pel que fa als robatoris amb força en domicilis, establiments i altres instal·lacions, s'han més que doblat, de 69 a 143 —105 dels quals en domicilis— i també han crescut els delictes de tràfic de drogues (de 2 a 5), segons les estadístiques oficials publicades aquest divendres.
Les dades del Ministeri recullen informació de la Policia Nacional, Guàrdia Civil, Mossos i Policies Locals que faciliten dades al Sistema Estadístic de Criminalitat.