logo
Imprimir
04-02-2014 | 17:17hs
•BAIX EMPORDà

Calonge commemora el 75è aniversari de la fi de la Guerra Civil.

El dissabte 8 de febrer a la tarda el castell de Calonge acollirà una conferència a càrrec de l’historiador Dr. Pelai Pagès i Blanch


 L’Ajuntament de Calonge ha preparat diversos actes per el proper cap de setmana per commemorar el 75è aniversari del final de la Guerra Civil Espanyola. Aprofitant aquesta efemèride el dissabte 8 de febrer a la tarda el castell de Calonge acollirà una conferència a càrrec de l’historiador Dr. Pelai Pagès i Blanch, que farà un balanç general de la Guerra Civil a Catalunya. Aquesta conferència anirà acompanyada de la presentació de les noves troballes sobre la guerra a Calonge, a càrrec de l’historiador i periodista Albert Vilar i Massó. Aquesta conferència, que començarà a les 19 h., també donarà el tret de sortida a l’exposició preparada per Josep Fort i Ripoll que recull imatges i documents relacionats amb la guerra a Calonge.

El diumenge 9 de febrer l’Ajuntament de Calonge també descobrirà un monolit en record dels veïns i veïnes de Calonge i Sant Antoni víctimes de la Guerra Civil. Aquest acte tindrà lloc davant de l’Hotel d’Entitats, on s’ubicarà un monolit en memòria de les víctimes.

Els actes de commemoració del 75è aniversari de la fi de la Guerra Civil a Calonge estan organitzats per l’Ajuntament de Calonge, amb la col·laboració del Centre d’Estudis Calongins Colònico i del Club Motor Clàssic Calonge.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/28156_calongecommemorael75eaniver-aridelafidelaguerracivil-1.htm