logo
Imprimir
09-10-2025 | 16:14hs
•EL RIPOLLèS

Ripoll suspèn la Fira de Santa Teresa i la Fira Catalana de l’Ovella per un brot de dermatosi nodular bovina

L’Ajuntament segueix les indicacions del Departament d’Agricultura per evitar la propagació de la malaltia, que no comporta cap risc per a les persones

L’Ajuntament de Ripoll ha anunciat la suspensió de tots els actes previstos de la Fira de Santa Teresa i la Fira Catalana de l’Ovella 2025, que s’havien de celebrar el dimecres 15 d’octubre, a causa del brot de dermatosi nodular bovina que afecta diverses comarques gironines.

La decisió s’ha pres seguint les indicacions del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de reduir el risc de desplaçament dels vectors que transmeten la malaltia i evitar-ne la propagació entre el bestiar.

Des del consistori s’ha volgut remarcar que aquesta malaltia no suposa cap risc per a les persones, tot i que pot afectar greument la salut dels animals i tenir conseqüències econòmiques importants per al sector ramader.

L’Ajuntament de Ripoll ha lamentat haver d’adoptar aquesta mesura, però ha subratllat que la prioritat és garantir la seguretat sanitària i el benestar animal. També ha agraït la comprensió i la col·laboració del sector ramader, dels expositors i de la ciutadania davant d’aquesta situació excepcional.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/280390_ripoll-u-penlafirade-antatere-ailafiracatalanadelovellaperunbrotdedermato-inodularbovina-2.htm