![]() |

El sindicat SAP-SME-FEPOL alerta dels riscos per als agents i reclama mesures urgents per garantir-ne la seguretat
La intervenció policial de la setmana passada, que va permetre localitzar i requisar centenars de plantes de cànnabis en una zona boscosa de la Regió Policial de Ponent, ha tornat a posar en relleu les mancances que pateixen els Mossos d’Esquadra en la gestió d’aquest tipus d’operatius. Segons ha denunciat el sindicat SAP-SME-FEPOL, la comissaria de les Borges Blanques s’ha convertit de facto en un nou assecador de marihuana, amb els riscos de seguretat i salubritat que això comporta.
Tal com ja ha passat en altres dependències policials arreu del territori, les plantes decomissades han quedat acumulades a l’exterior i fora dels contenidors habilitats per manca d’espai. Aquesta situació genera problemes higiènics i posa en perill la salut laboral dels agents, que no disposen de protocols ni equips de protecció adequats per al tallatge, transport i emmagatzematge del material vegetal.
El sindicat recorda que Catalunya s’ha convertit en un enclavament estratègic per al cultiu i la distribució de marihuana, fet que obliga els Mossos a realitzar operatius cada cop més freqüents i complexos. Tot i reconèixer la bona feina policial, SAP-SME-FEPOL adverteix que sense recursos ni protocols adaptats, els mateixos agents que desmantellen les plantacions són els que acaben assumint riscos innecessaris.
Entre les demandes concretes, el sindicat proposa que el tallatge i transport de les plantes el realitzin empreses de jardineria contractades, que es permeti la destrucció immediata de les plantacions al lloc dels fets, i que es revisin els procediments judicials per garantir actuacions més ràpides i segures. També exigeixen que les comissaries deixin de ser utilitzades com a magatzems o assecadors de marihuana, ja que la seva funció ha de ser exclusivament policial.
SAP-SME-FEPOL fa una crida urgent a l’Administració perquè revisi els protocols, reforci la formació dels agents i doti els operatius de l’equipament necessari. En cas contrari, adverteixen, la resolució d’un cas podria acabar convertint-se en un problema de seguretat per als mateixos qui l’han de resoldre.