logo
Imprimir
28-09-2025 | 22:22hs
•ALT EMPORDà

Pedretfolk 2025 presenta el projecte d’un documental sobre la Bíblia de Sant Pere de Rodes

El festival ha viscut un cap de setmana intens amb concerts, danses i activitats culturals

El municipi de Pedret i Marzà ha celebrat aquest cap de setmana, els dies 26 i 27 de setembre, la segona edició del Festival Pedretfolk, una cita multicultural que ha reunit música, dansa i tradició en un ambient festiu. Entre les actuacions més destacades hi ha hagut el concert del reconegut músic occità Guilhem Desq, l’actuació del grup català Brunzit i el trio Nicoli, Prats i Montanari, que van aportar sonoritats d’orient.

Un dels moments més sorprenents del festival va ser la interpretació, per primer cop fora de Castellterçol, de la dansa i el ball del Ciri, de la mà de l’Esbart Rosa d’Abril. La seva directora, Montserrat Malats, va remarcar que “mai, mai, mai” havien sortit a ballar aquesta dansa fora del poble, un gest aconseguit gràcies a la insistència de Jaume Simon, president dels Amics de Sant Esteve de Pedret i Marzà.

A més dels concerts i les danses, el públic va gaudir de visites guiades a Pedret i Marzà, mercat d’artesania i una trobada de violes de roda, que va acabar amb una participativa jam session.

Durant l’acte inaugural, l’entitat Amics de Sant Esteve de Pedret i Marzà va anunciar l’inici d’un projecte audiovisual per al 2026: un documental sobre la Bíblia de Sant Pere de Rodes. Aquesta producció unirà pintura, història, música, cinema i teatre, i comptarà amb la col·laboració de personalitats com el doctor Narcís Bardalet, que interpretarà l’abat del monestir, i el pintor empordanès Lluís Roura, que a més de participar com a actor, crearà una obra dedicada al projecte i la cedirà per a la seva financiació.

El president de l’entitat, Jaume Simon i Argemir, va subratllar que l’objectiu és “explicar i donar vida a un relat històric únic, connectant la cultura del passat amb les arts actuals”.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/279539_pedretfolk2025pre-entaelprojectedundocumental-obrelabibliade-antperederode--1.htm