logo
Imprimir
03-09-2025 | 17:50hs
•+ NOTíCIES

Blanes passa d'una violació el primer semestre del 2024 a onze enguany

En els primers sis mesos els delictes contra la llibertat sexual han crescut un 156% respecte a l'any passat

Blanes ha passat de patir una violació durant la primera meitat del 2024 a tancar el primer semestre del 2025 amb onze. Segons les dades del Ministeri de l'Interior, entre els mesos de gener i juny la ciutat selvatana va registrar 878 actes de criminalitat convencional -és a dir, que no inclou cibercriminalitat-, amb un augment molt significatiu dels delictes contra la llibertat sexual, que van créixer un 156%. Especialment alarmant és el cas de les agressions amb penetració, amb un 1.000% més, ja que han passat d'una a onze.

Segons les dades oficials, en aquests sis mesos s'ha registrat un homicidi dolós o assassinat consumat i els delictes vinculats al tràfic de drogues s'han gairebé triplicat: de cinc entre gener i juny del 2024 a tretze en la primera meitat d'aquest any.

Les estadístiques oficials també han comptabilitzat 32 robatoris amb força en domicilis, 248 furts i tretze sostraccions de vehicles.

Les dades del Ministeri recullen informació de la Policia Nacional, Guàrdia Civil, Mossos i Policies Locals que faciliten dades al Sistema Estadístic de Criminalitat.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/277825_blane-pa-adunaviolacioelprimer-eme-tredel2024aonzeenguany-1.htm