logo
Imprimir
23-08-2025 | 17:49hs
•ALT EMPORDà

Garriguella fa reviure l’esperit trapella de Lluís Bayés amb un capgròs d’homenatge

El poble recorda el seu veí irrepetible amb una peça creada pel col·lectiu Pintapalets i regalada a la família per un garrigallenc

Garriguella ha viscut avui un acte carregat d’emoció i simbolisme amb la presentació del capgròs de Lluís Bayés, veí molt estimat que va morir fa dos anys i que durant la seva vida havia portat ell mateix el seu capgròs a nombroses festes populars. L’homenatge ha servit per reviure la seva vitalitat i aquell esperit valent i trapella que el caracteritzava.

El nou capgròs ha estat possible gràcies a la generositat d’un garrigallenc, que l’ha regalat a la família de Bayés. La peça, feta pel col·lectiu Pintapalets, reprodueix la seva inconfusible fesomia coronada amb un porró, símbol que ja el 1999 es va convertir en icona festiva i que ell mateix va ballar amb orgull.

Durant l’acte, s’han recordat algunes de les seves anècdotes més divertides, com el famós Carnaval de 1986 a Santa Coloma de Farners, quan Bayés es va despenjar disfressat del campanar de l’església penjat d’una corda, arrencant rialles i admiració. Una imatge que encara avui molts guarden a la memòria i que defineix el seu caràcter lliure i gamberro.

La seva vida va ser tan intensa com diversa: del seminari de Girona als paracaigudistes, passant per feines com la venda de llibres i assegurances, la feina d’estibador, la vida de mariner i fins i tot una etapa hippie a Amsterdam. Finalment, es va establir a Castanyet, on es va guanyar l’afecte i el sobrenom d’“alcalde”. També va ser fundador de la Fira de la Ratafia, ànima del Carnaval i un dels grans activistes culturals de la faràndula colomenca.

Amb la presentació del capgròs, Garriguella ha viscut un homenatge popular i sentit, que ha combinat solemnitat i festa. Veure’l de nou ballar, arrencant complicitats amb el seu porró al cap, ha estat com tornar a tenir en Lluís entre la gent. El poble el recorda amb orgull i estima, demostrant que la seva empremta cultural i vital continua més viva que mai.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/277282_garriguellafareviurele-perittrapelladellui-baye-ambuncapgro-dhomenatge-1.htm