logo
Imprimir
05-08-2025 | 10:40hs
•ALT EMPORDà

La Jonquera intensifica la lluita contra les drogues i retira 26 vehicles en un mes

La Policia Local referma el seu compromís amb la seguretat ciutadana amb 70 denúncies i 15 drogotests positius al juliol

La Policia Local de la Jonquera ha tancat el mes de juliol amb un intens balanç d’actuacions preventives que consoliden l’estratègia municipal de tolerància zero amb el consum de drogues i les conductes incíviques. Durant aquest període, els agents han realitzat 21 proves de detecció de drogues, amb 15 resultats positius, han retirat 26 vehicles de la via pública i han interposat 70 denúncies relacionades amb la seguretat ciutadana, la majoria per tinença o consum de substàncies estupefaents.

Els controls policials s’han desplegat de manera sistemàtica en diversos punts del municipi, amb l’objectiu de garantir l’ordre públic, la mobilitat segura i la convivència. En l’àmbit de la mobilitat, s’han retirat vehicles per múltiples motius: 9 per proves de drogues, 4 per infraccions de senyalització viària, 2 vinculats a diligències penals, 6 per deficiències de documentació, 2 per manca de permís de conduir, 1 vehicle calcinat i 2 més considerats abandonats. També s’ha immobilitzat un camió i s’han tramitat 178 denúncies de trànsit, 23 de les quals gestionades pel Servei Català de Trànsit i 155 mitjançant el sistema XALOC.

Pel que fa a seguretat ciutadana, les 70 infraccions registrades inclouen 50 relacionades amb drogues, així com 3 diligències sense detenció (dues per furts lleus i una per un cas vinculat a la salut pública). A més, la policia ha efectuat 7 detencions durant el mes: quatre per delictes contra la salut pública, una per furt, una per amenaces i una per estrangeria.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Rafael Medinilla, ha valorat molt positivament aquestes xifres, subratllant que “la feina de la Policia Local és fonamental per mantenir un municipi segur i ordenat. Aquestes dades són un reflex de l’esforç constant del cos per ser present al carrer, actuar amb celeritat i prevenir situacions que afectin la convivència”.

Des de l’Ajuntament es reafirma el compromís de seguir dotant de recursos i suport la Policia Local, així com de treballar conjuntament amb la ciutadania per garantir un entorn cívic, tranquil i segur per a tothom.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/276068_lajonquerainten-ificalalluitacontrale-drogue-iretira26vehicle-enunme--1.htm