![]() |
La Vitrina del Mes que organitza mensualment l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa estarà dedicada durant aquest desembre al seixantè aniversari de l’escoltisme olotí.
L’Agrupament Escolta i Guia Nostra Dona del Tura d’Olot és una associació d'educació en el lleure sense ànim de lucre que forma part de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, un moviment que ofereix als nens i als joves l’aventura de créixer i aprendre mitjançant el mètode escolta i guia.
Aquest mètode educatiu pretén que cada noi esdevingui protagonista del seu propi creixement i de les accions que treballa en equip, amb la finalitat que es formin com a persones solidàries i compromeses amb la societat que els envolta.
L’agrupament olotí es va crear l’any 1953 a partir d’un casal d’estiu dirigit pel seminarista olotí Gaspar Espuña. Tenia un precedent en els Minyons de Muntanya d’Olot, la secció excursionista de la Lliga Espiritual de la Mare de Déu de Montserrat d’Olot, que va estar activa entre els anys 1933 i 1936.
Durant els primers anys, l’escoltisme olotí va estar vinculat a Acció Catòlica, fins que l’any 1955 se’n va independitzar. L’any 1960 es va crear l’Agrupament femení Nostra Dona de l’Esperança, que durant el curs 1970-1971 es va fusionar amb l’agrupament masculí. El nou equip directiu va iniciar la coeducació, primer amb l’experiència d’unitat mixta amb els Pioners i les Noies Guies, el curs 1971-1972, i posteriorment amb les unitats més petites.
L’escoltisme olotí, actiu encara avui, ha tingut alts i baixos i diverses seus. Actualment es troba al molí d’en Climent, a la ronda de Sant Miquel. L’agrupament està organitzat en diferents unitats, segons les edats dels participants: Castors i Llúdrigues (6 a 8 anys), Llops i Daines (8-11), Ràngers i Guies (11-14), Pioners i Caravel•les (14-17) i Trucs (17-19).