logo
Imprimir
16-07-2025 | 10:58hs
•ACTUALITAT GIRONA

Moviment Gironí denuncia el fracàs del sistema de residus i exigeix canvis immediats a Girona

La formació obre una nova etapa amb propostes concretes, prioritzant la recollida de residus com a preocupació central de la ciutadania

Moviment Gironí ha iniciat una nova fase amb la presentació de propostes concretes per afrontar els principals reptes de la ciutat, arrencant per una de les problemàtiques que més preocupació ha generat entre els veïns: el mal funcionament del sistema de recollida de residus a Girona.

Després de mesos d’escolta activa amb centenars de ciutadans, la formació liderada per Marc Puigtió ha conclòs que l’actual model no respon a les necessitats reals de la ciutat i que cal actuar amb urgència. “Girona ja havia estat una ciutat capdavantera en reciclatge. Ara estem a la cua. És moment de reaccionar i fer-ho bé. Amb seny i ambició”, han afirmat.

Davant d’aquesta situació, Moviment Gironí proposa cinc accions prioritàries per revertir el desgavell actual:

  1. Revisar el contracte vigent de recollida de residus, amb la possibilitat de modificar-lo o rescindir-lo si no permet millores reals.

  2. Facilitar el reciclatge, obrint els contenidors de paper, cartró, envasos i vidre, i evitant que els residus ben separats es tornin a barrejar, com passa actualment amb el contenidor multifracció.

  3. Mantenir tancat el contenidor d’orgànica però amb accés diari, i limitar l’accés al de resta per evitar un mal ús.

  4. Impulsar un estudi seriós i fet per experts, per repensar el model de recollida adaptat a la realitat de Girona i d’acord amb la normativa europea.

  5. Mantenir el Porta a Porta allà on funciona, però revisar el model de contenidors intel·ligents en zones on no dona resultats.

Aquestes propostes són les primeres d’un seguit d’iniciatives que Moviment Gironí anirà presentant durant les pròximes setmanes, totes amb un fil conductor comú: neixen de l’escolta a la ciutadania i busquen solucions realistes i efectives per millorar Girona.

“Creiem que Girona pot fer-ho millor. I volem ajudar a fer-ho possible”, han conclòs des del moviment.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/274436_movimentgironidenunciaelfraca-del-i-temadere-idu-iexigeixcanvi-immediat-agirona-1.htm