logo
Imprimir
02-07-2025 | 19:34hs
•PERPIGNAN 'LA RAYONNANTE'

Perpinyà defensa la seva actuació i reforça les mesures per protegir els escolars davant la calor extrema

L’Ajuntament respon a les crítiques de la CGT detallant les actuacions realitzades i reafirma el seu compromís amb el benestar dels infants i l’adaptació climàtica dels centres escolars

Després de les acusacions de la CGT sobre una suposada inacció municipal davant la canícula, l’Ajuntament de Perpinyà ha emès un comunicat per defensar la seva gestió i aportar dades sobre els esforços realitzats per garantir el confort dels alumnes en els centres educatius.

Segons el consistori, l’educació representa el segon pressupost més important de la ciutat, amb 10.067 alumnes repartits en 507 classes de 61 escoles públiques. “És totalment fals afirmar que la ciutat no actua davant la calor”, manifesta la Mairie, que recorda que s’han instal·lat més de 1.000 ventiladors a totes les aules per reduir la sensació tèrmica durant els mesos més càlids.

A més, l’Ajuntament reconeix que els ventiladors tenen un efecte limitat en episodis de canícula intensa com els actuals, i que per això ha posat en marxa altres iniciatives:

L’Ajuntament admet que l’agreujament dels episodis de calor extrema obligarà les administracions a invertir més i a ser innovadores. Per això ja ha iniciat auditories energètiques i ha demanat suport a l’Estat per elaborar un pla global d’adaptació climàtica per a tots els edificis municipals.

La Mairie conclou que acusar-la d’inacció “és ignorar els nombrosos esforços i inversions realitzats” per corregir mancances del passat i preparar els equipaments escolars del futur, pensant en el benestar dels infants, les famílies i el personal educatiu.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/273448_perpinyadefen-ala-evaactuacioireforcale-me-ure-perprotegirel-e-colar-davantlacalorextrema-1.htm