logo
Imprimir
16-06-2025 | 20:21hs
•GASTRONOMIA

Olla d’escórpora: el gran plat oblidat de la cuina marinera catalana

Un dels grans plats mariners de la costa catalana, precursor del suquet i parent de la bullabessa provençal

L’olla de peix és un plat tradicional i mariner, propi de la Catalunya Nord i la Costa Brava. Malgrat la seva excel·lència gastronòmica, no ha assolit la difusió ni la popularitat del suquet de peix, amb el qual sovint es confon. De fet, l’olla és una mena de suquet on tots els ingredients es posen en cru, una tècnica que el mateix Josep Pla elogiava. L’escriptor empordanès afirmava, amb entusiasme, que l’escórpora roja era el tercer millor peix del litoral català.

Aquestes olles marineres es trobaven arreu de la costa, fins i tot al Maresme, i representen un clar precedent del suquet de peix, amb vincles evidents amb la bullabessa provençal.


Ingredients


Elaboració

En una olla de terrissa o de ferro colat, disposeu al fons la ceba tallada a llunes, els alls laminats i, si hi voleu posar tomàquet, pelat i triturat. A sobre, col·loqueu el peix en capes. Saleu-ho al gust.

Cobriu els ingredients amb una quantitat justa d’aigua —la dosificació és clau per obtenir un brou concentrat i saborós. Tapeu l’olla i feu-la bullir a foc viu durant 15 o 20 minuts, sense remenar.


Notes del cuiner




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/271759_ollade-corporaelgranplatoblidatdelacuinamarineracatalana-1.htm