![]() |

L’operatiu ha permès detencions, decomisos i recollida d’informació sobre crim organitzat a la zona fronterera
Un total de 87 efectius policials van participar divendres passat en un macrodispositiu coordinat a tres punts estratègics de la Jonquera amb l’objectiu de reforçar la seguretat i combatre l’activitat delictiva vinculada a la frontera. L’actuació, impulsada conjuntament pels Mossos d’Esquadra, la Policia Local, la Guàrdia Civil i el Cos Nacional de Policia, es va saldar amb múltiples identificacions, denúncies i un detingut.
L’operatiu va incloure 37 efectius dels Mossos d’Esquadra (amb presència de les unitats ARRO, ART, USC La Jonquera, UTCAP i AINFT), 5 agents de la Policia Local, 27 efectius del Cos Nacional de Policia i 18 de la Guàrdia Civil. En total, es van identificar 61 persones, inspeccionar 32 vehicles, practicar quatre drogostests amb resultat positiu i una prova d’alcoholèmia administrativa. A més, es van retirar cinc vehicles amb grua, es van formular set denúncies per infraccions de trànsit, sis actes per armes prohibides i tres per possessió de drogues. També es va aixecar una acta per averiguació de domicili, dues per comís temporal i es va detenir una persona, mentre que una altra va ser citada per infracció de la Llei d’Estrangeria.
L’alcaldessa de la Jonquera, Míriam Lanero, va valorar molt positivament el dispositiu: “Aquest operatiu és un gran exemple de coordinació entre cossos policials i demostra el nostre compromís ferm amb la seguretat ciutadana. Continuarem treballant per garantir un municipi segur i protegit per a tothom.”
A més dels resultats immediats, l’operació va permetre recollir informació d’interès per a investigacions relacionades amb el crim organitzat. Es van identificar dos individus amb antecedents vinculats a requeriments internacionals i es van decomissar cinc caixes de roba falsificada de marques esportives, amb un valor estimat de diversos milers d’euros.
Aquest tipus d’actuacions formen part d’una estratègia global de reforç de la vigilància policial a la zona fronterera, especialment en períodes d’alta mobilitat, amb l’objectiu de prevenir delictes relacionats amb el tràfic de drogues, armes i mercaderies il·legals.