![]() |
Serà la primera aparició pública del President de la Generalitat després de la celebració de la Via Catalana.
Aquest dimecres 11 de setembre, el president de la Generalitat, Artur Mas, presidirà l’acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya que es farà a Ripoll. De fet, serà la primera
aparició pública de Mas després de la celebració de la Via Catalana. El president arribarà a Ripoll a les 19.30h i anirà a la Sala de Plens de l’Ajuntament per signar el llibre d’honor.
Posteriorment, a les 20.00h es celebrarà l’acte institucional al Monestir de Santa Maria de Ripoll i, a banda dels parlaments, comptarà amb la tradicional ofrena floral d’entitats i institucions a la
tomba del Comte Guifré. El concert de “Música per la llibertat” anirà a càrrec de l’orquestra de Cambra de l’Empordà i la cloenda comptarà amb la participació de la Coral Capella Santa Maria de Ripoll i l’Associació de Pedrenyalers i Trabucaires de Ripoll.
D’altra banda, els actes populars del dia 11 de setembre començaran a les 10 del matí amb un esmorzar popular amenitzat amb una ballada de sardanes, es col·locarà una estelada davant del monestir i s'acomiadarà als ripollesos i ripolleses que participen a la Via Catalana.
A continuació, us detallem el programa dels actes de la Diada Nacional de Catalunya a Ripoll:
Dimarts 10 de setembre
• Pintada de l'estelada, tallers, animació infantil i berenar. Plaça de la Lira
(17.30h)
• Marxa de torxes promoguda per Òmnium Cultural al Ripollès. Passeig Ragull
(21.30h)
• Vetlla per la Independència. Concert amb Rock a la Faixa, Tietes Queques i
els dj’s Teresa Jordà i Jordi Munell. Plaça de la Lira (23.00h)
Dimecres 11 de setembre
• Esmorzar popular i col·locació d'una estelada, i audició de sardanes amb la
cobla els Rossinyolets. Plaça de l'Ajuntament (10.00h)
• Comiat als ripollesos que assisteixen a la Via Catalana
• Acte institucional de la Diada Nacional amb la presència d'Artur Mas. Concert
“Música per la llibertat” amb l'Orquestra de Cambra de l'Empordà,
parlaments institucionals, ofrena floral i cloenda amb la Capella de Santa
Maria i els Trabucaires de Ripoll. Monestir de Santa Maria de Ripoll (20.00h)