logo
Imprimir
31-01-2025 | 15:44hs
•+ NOTíCIES

La Generalitat reorganitza els helicòpters d’emergències per optimitzar la cobertura territorial

La redistribució busca garantir l’atenció sanitària i de rescat amb els recursos disponibles

La Generalitat de Catalunya ha reubicat estratègicament tres dels quatre helicòpters medicalitzats del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) per assegurar una cobertura òptima a tot el territori. Aquesta reorganització s’ha dut a terme després d’una anàlisi detallada realitzada pel SEM en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya.

A partir de demà, un dels helicòpters del SEM s’ubicarà a la helisuperfície que Bombers de la Generalitat té a Lleida, mentre que els altres dos es mantindran a les bases de l’Hospital Parc Taulí de Sabadell i de l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta de Girona. Aquesta distribució permetrà que les aeronaus puguin arribar a qualsevol punt del territori en un temps estimat de 30 a 40 minuts.

El Govern subratlla que aquesta mesura és temporal i respon a la necessitat de complir amb les revisions i manteniments obligatoris dels helicòpters, segons la normativa aeronàutica. Tot i això, l’empresa Eliance, encarregada del servei aeri del SEM i dels Bombers, no està substituint les aeronaus quan entren en manteniment, incomplint així les obligacions contractuals. Per aquest motiu, la Generalitat ha iniciat les sancions corresponents contra l’empresa.

Malgrat aquesta situació, la Generalitat assegura que tant l’atenció a emergències sanitàries com les operacions de rescat estan garantides arreu del país amb els recursos actuals. A més, en cas d’una emergència de gran magnitud, el Govern té la potestat d’activar recursos públics i privats per reforçar els operatius.

Finalment, el Govern exigeix a Eliance el compliment íntegre del contracte i garanteix que la seguretat dels pacients i dels professionals serà sempre la seva màxima prioritat.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/260785_lageneralitatreorganitzael-helicopter-demergencie-peroptimitzarlacoberturaterritorial-1.htm