![]() |

El director general, Francisco Pardo Piqueras, presideix l'acte commemoratiu a La Seu d'Urgell, destacant la història i la tasca policial a la zona fronterera
El director general de la Policia, Francisco Pardo Piqueras, ha visitat aquest matí La Seu d'Urgell per commemorar els 200 anys de la creació de la Policia Nacional. Durant l'acte, celebrat a la frontera amb el Principat d'Andorra, Pardo Piqueras ha reconegut la tasca dels agents que treballen al punt fronterer i ha destacat la rellevància històrica d'aquest servei a la regió.
El director general ha descobert una placa commemorativa a la Unitat de Documentació de la Policia Nacional del municipi, on ha expressat el seu agraïment als 35 agents destinats en aquesta unitat. "Contribuïu de manera decisiva a la missió constitucional que teniu assignada i al benestar d'aquestes terres", ha afirmat.
Una història documentada des del 1824
Durant el seu discurs, Pardo Piqueras ha recordat que, des de 1824, la Policia ha desenvolupat tasques de documentació a La Seu d'Urgell, com l'expedició de passaports i cèdules d'identitat, la creació de censos de població i la concessió de llicències per a activitats diverses. Actualment, aquesta unitat expedeix milers de documents anuals, incloent més de 8.000 DNI, 2.750 passaports i 1.800 targetes de residència per a estrangers.
Actes commemoratius i debat històric
Aquesta tarda tindrà lloc una taula rodona a la frontera amb Andorra sobre el Bicentenari de la Policia Nacional, centrada en les relacions històriques amb Andorra i el paper de la documentació policial en el trànsit fronterer. L'acte serà clausurat pel mateix Pardo Piqueras i es podrà seguir en directe a través del canal de YouTube de la Policia Nacional.
Amb aquest esdeveniment, es posa de manifest la rellevància històrica i actual del cos policial en la seguretat i l'ordre de les zones frontereres, així com la seva adaptació als canvis al llarg dels segles.