![]() |

La criminalitat a la ciutat augmenta un 6,9% entre gener i setembre
La criminalitat a Girona ha crescut un 6,9% en els nou primers mesos del 2024. Segons les dades del Ministeri de l'Interior, entre gener i setembre el municipi ha registrat 4.546 actes de criminalitat convencional -és a dir, que no inclou cibercriminalitat-, un 10,2% més que en el mateix període de fa un any.
Sobresurt especialment l'increment dels delictes relacionats amb el tràfic de drogues, que s'han més que duplicat. Concretament, han passat d'11 a 24, una dada que representa un augment del 118,2%.
També han crescut les agressions sexuals amb penetració, que han passat de 20 a 25 en un any (25% més) i els robatoris amb violència i intimidació, que amb 260 delictes han augmentat un 24,6% respecte a un any enrere.
Pel que fa als homicidis dolosos i assassinats consumats, n'hi ha hagut 2, com el 2023, mentre que en grau de temptativa han passat de 0 a 3.
Les dades del Ministeri recullen informació de la Policia Nacional, Guàrdia Civil, Mossos i Policies Locals que faciliten dades al Sistema Estadístic de Criminalitat.