![]() |

El campament Reial de la plaça Clarà incorpora noves tendes, personatges i decorats interactius, a més de mesures per facilitar l’experiència a tothom
Els Reis d’Orient ja tenen a punt l’arribada a Olot amb importants novetats aquest 2024. El tradicional campament Reial s’instal·larà a la plaça Clarà els dies 2, 3 i 4 de gener, amb noves infraestructures, tendes i personatges interactius. Enguany, s’ha ampliat l’aforament amb 600 entrades més que es podran reservar gratuïtament a partir del 30 de desembre a les 10 h del matí a través de la web Olot Cultura.
El dia 5 de gener, Ses Majestats Melcior, Gaspar i Baltasar recorreran els carrers d’Olot acompanyats per més de 300 patges, seguint el recorregut habitual des de la plaça Clarà fins als trons Reials al Firal Petit. La comitiva reial incorporarà personatges nous com la Karme, la modista dels vestits reials, i en Claudi o la Clàudia, els encarregats de custodiar les claus de tots els barris de la ciutat.
El campament Reial oferirà una experiència més interactiva i pensada perquè els infants siguin els protagonistes. Els més petits hauran de resoldre una incògnita que garantirà l’arribada dels Reis a totes les cases d’Olot. Alhora, s’ha renovat la narració del campament i s’ha estrenat una nova cançó oficial, titulada “El túnel màgic dels patges”, disponible a YouTube i Spotify.
Amb l’objectiu de facilitar l’experiència a tothom, el campament comptarà amb dues jornades de baixos estímuls els dies 3 i 4 de gener a les 17:45 h, amb llum i música reduïdes. Durant la cavalcada, també hi haurà una zona tranquil·la al carrer Serra i Ginesta, sense foc ni sons forts, així com traductors de llengua de signes al Firal.
Com cada any, després de la cavalcada, se celebrarà el tradicional concurs de fanals Miquel Gou, on els infants podran presentar fanals fets a casa. Un jurat d’artistes locals premiarà els més originals, i tots els participants rebran un petit obsequi.
Amb aquestes millores, Olot aposta per mantenir la màgia de Reis alhora que ofereix una experiència més accessible i atractiva per a totes les famílies.