![]() |

En un registre domiciliari es troba material informàtic que està analitzant
Agents de la Policia Nacional han detingut a Olot un home acusat de distribució i emmagatzematge de pornografia infantil. La detenció es va dur a terme després que la National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC), una organització dels Estats Units especialitzada en la protecció de menors, identificara el sospitós. L’organització va canalitzar la denúncia fins a la Unitat Central de Ciberdelinqüència (UCC) de la Policia Nacional a Espanya, qui va assignar la investigació a la Brigada Provincial de Policia Judicial de Girona.
Després de diverses investigacions, la brigada va obtenir una ordre judicial per accedir al domicili del sospitós, on es van trobar nombrosos fitxers de contingut pedòfil, incloent vídeos i imatges comprometedores. També es va confiscar una “guia” en què l’acusat detallava formes de mantenir relacions amb menors de manera “segura”. Actualment, el material confiscat està sent examinat per perits informàtics forenses de la Policia Nacional per recopilar proves addicionals.
La Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) de la Policia Nacional manté una vigilància activa en aquests delictes telemàtics, especialment amb l’increment de l’ús de les noves tecnologies i l’accés fàcil a continguts il·lícits. La Policia Nacional recalca que la descàrrega i emmagatzematge de pornografia infantil és un delicte penal, i demana la col·laboració ciutadana per denunciar qualsevol activitat sospitosa relacionada.