logo
Imprimir
02-10-2024 | 22:44hs
•ALT EMPORDà

L’índex de criminalitat continua a l’alça a Figueres

La sostracció de vehicles i els robatoris amb violència i intimidació s’enfilen a la capital alt-empordanesa

La ciutat de Figueres es manté com un dels nuclis gironins amb més índex de criminalitat. Així ho assenyalen les darreres dades provinents del Ministeri d’Interior, que apunten que les infraccions penals han crescut en un any un 3,6%: en aquest cas, passant dels 1.958 episodis criminals de l’any 2023 als 2.028 de l’exercici d’aquest 2024, en dades acumulades entre els mesos de gener i juny. 

Des del punt de vista percentual, els principals augments s’han registrat en els casos de tràfic de drogues, que han passat dels 16 casos de l’any passat als 40 d’aquest 2024 (un 150% més); la sostracció de vehicles, de 30 a 49 (un 63,3%) i els robatoris amb violència i intimidació, que s’han enfilat un 39,2% (dels 51 casos als 71). D’altra banda, també han crescut les agressions sexuals amb penetració (dels 2 successos de l’any passat als cinc d’aquest any) o els furts, que han passat dels 523 de l’exercici anterior als 581. D’altra banda, aquest any també s’ha hagut de lamentar un homicidi (l’any passat, no). L’altra cara de la moneda són els robatoris amb força a domicilis, establiments i altres instal·lacions, que s’han reduït un 61,9% (dels 134 casos de l’any passat als 51 d’aquest primer semestre).

Pel que fa a la cibercriminalitat, la capital alt-empordanesa ha vist com els casos s’inflaven un 36,6%, passant dels 216 delictes als gairebé 300 d’aquest any (295). En aquest àmbit ressalten les estafes informàtiques, que han protagonitzat un augment de gairebé el 40%: dels 209 casos s’ha passat als 292. 




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/249713_lindexdecriminalitatcontinuaalalcaafiguere--2.htm