![]() |

Critiquen que és "el clar exemple de la política de façana del Departament d'Interior"
SAP-FEPOL i SME-FEPOL denuncien "greus deficiències laborals" a la Unitat Marítima dels Mossos d'Esquadra, en el que consideren un "clar exemple de la política de façana de l'actual Departament d'Interior". "Si bé el Departament els utilitza per emetre una imatge de professionalització del cos, les seves condicions laborals deixen una imatge de penositat i deixadesa digne de denúncia", critiquen, denunciant manca de material.
A principis de juny, els dos sindicats van denunciar ja "la desprotecció" dels efectius de la marítima per l'activitat professional que realitzaven, ja que la cobertura d'assegurances no cobria la cobertura laboral in itinere de la Unitat Marítima.
Un mes més tard, les organitzacions sindicals van denunciar davant la Inspecció de Treball de la Seguretat Social el mal estat del material que havien d'utilitzar els efectius d'aquesta mateixa Unitat. Concretament, que no s'estava dotant a tots els efectius del material bàsic de seguretat (com botes o calçat apropiat antilliscant, cascs, roba de pluja i fred, ulleres de sol, etc.) incomplint així la llei bàsica en matèria de prevenció de riscos, salut i seguretat laboral i que la renovació dels Equips de Protecció Individuals (EPI) no s'estaven duent a terme amb la periodicitat necessària.
"Tan penosa és la situació d'aquests efectius policials que fins i tot, avui hem de denunciar que la totalitat de plantilla ha estat obligada a treballar amb pantalons llargs, perquè no s'ha dotat de pantalons curts a tots els efectius policials adscrits a la Marítima" diuen des del SAP-FEPOL i l'SME-FEPOL.
"Queden molt bé les barques al mar i quedaran molt bé quan garanteixin la seguretat a la Copa Amèrica. Però per garantir un bon servei, els efectius policials (tots ells sense excepció) han de tenir tot el material necessari que garanteixi la seva seguretat i la seva salut laboral", asseveren en un comunicat en què troben "vergonyós" que "aquest Departament d'Interior es preocupi més per la imatge externa amb clares finalitats de rèdit polític i no es preocupi gens per les condicions laborals de tots els integrants de la plantilla".
Per tot plegat, des del SAP-FEPOL i des de l'SME-FEPOL exigeixen al Departament d'Interior que "deixi de fer el ridícul" i d'estressar als efectius policials del cos de mossos d'esquadra. "Dotin a tots els efectius sense excepció de tot el material necessari. Si aquest material es desgasta, reposin-lo sense tardança i si aquesta qüestió té un impacte pressupostari assumeixin-lo sense avantposar-lo a la seguretat i a la salut dels nostres policies", conclouen.