logo
Imprimir
03-07-2024 | 14:01hs
•OLOT 'CIUTAT DELS DETALLS'

Col·locada la imatge de Sant Esteve a la façana de l'església d'Olot

La façana de l'església de Sant Esteve, declarada Bé Cultural d'Interès Nacional des del 1993, va ser construïda entre 1750 i 1763 i va patir greus danys durant la Guerra Civil

Aquest dimecres, a primera hora del matí, s'ha dut a terme la col·locació de la nova imatge de Sant Esteve a la façana de l'església homònima d'Olot, generant una gran expectació entre la ciutadania i els mitjans de comunicació. Aquesta iniciativa, impulsada per l'Associació Cultural d'Amics de Sant Esteve i del Santuari del Tura d'Olot, forma part d'un projecte més ampli per recuperar les tres escultures que originalment decoraven la façana de l'església.

La figura de Sant Esteve, que mesura 2,70 metres d'alçada i pesa més de 220 kg, ha estat traslladada amb cura des del taller d'imatgeria religiosa de l'Art Cristià fins a la seva destinació final. El trasllat i la instal·lació han estat coordinats pels Serveis Urbans de l'Ajuntament d'Olot, amb el suport d'una empresa especialitzada en treballs de suport, subjecció i ancoratge.

La façana de l'església de Sant Esteve, declarada Bé Cultural d'Interès Nacional des del 1993, va ser construïda entre 1750 i 1763 i va patir greus danys durant la Guerra Civil. Les tres imatges originals de Santa Sabina, Sant Esteve i Sant Valentí van ser destruïdes el juliol de 1936, i des de llavors les fornícules han romàs buides, excepte per la creu superior que va ser reemplaçada el 1955.

Amb la finalització de la neteja de la façana fa quatre anys, es va iniciar una campanya de recollida de fons per restituir les tres imatges. Gràcies a les donacions recollides fins ara, ha estat possible construir la primera de les escultures, la de Sant Esteve, basada en una escultura de fang de Joan Ferrés Curós. Es preveu que les altres dues figures, Santa Sabina i Sant Valentí, siguin creades a partir de motlles d'artistes locals reconeguts.

El projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració entre l'Associació Cultural d'Amics de Sant Esteve, la parròquia, la delegació de Patrimoni del Bisbat de Girona, el Museu Comarcal de la Garrotxa, el Centre de Restauració de Béns Mobles de la Generalitat, així com historiadors i arquitectes. Aquestes noves imatges estan dissenyades per ser rèpliques fidels a les originals, fetes de materials duradors i adaptables.

Amb aquesta actuació, es dona resposta a una reivindicació històrica de la ciutat. L'Ajuntament d'Olot i l'Associació Cultural fan una crida a la ciutadania, entitats i empreses per col·laborar en la campanya de recollida de fons per completar la restitució de les altres dues escultures. Les donacions es poden fer al compte corrent habilitat o assistint als actes organitzats amb aquesta finalitat.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/242134_collocadalaimatgede-ante-tevealafacanadele-gle-iadolot-1.htm