logo
Imprimir
20-05-2024 | 13:50hs
•EL RIPOLLèS

S'han iniciat les obres per convertir 'La Torre' en un equipament públic municipal a Ripoll

Aquest projecte suposa un pas endavant en la millora de les infraestructures municipals de Ripoll

Les obres per rehabilitar La Torre, una finca de 425,20 m² situada a la carretera de Barcelona i protegida com a Bé Cultural d'Interès Local (BCIL), ja han començat. L'import d'adjudicació de l'obra és de 834.765,68 €, i es rep una subvenció del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de 420.211,20 €. La data límit per acabar els treballs és el 30 de setembre de 2024.

L'objectiu de la rehabilitació és condicionar l'edifici perquè pugui acollir un nou equipament públic municipal, amb espais de sales polivalents de diverses dimensions, que permetin dur a terme tant reunions com activitats diverses. La proposta d'actuació respecta i consolida els trets principals de la identitat de l'edifici, la seva volumetria exterior i els elements constructius històrics més representatius. A la vegada, la seva rehabilitació dotarà l'immoble de les prestacions pròpies dels requisits de seguretat, confort i sostenibilitat contemporanis.

Com a antecedents, cal destacar que a principis del 2022 es va realitzar un procés de votació, coincidint amb la Fira de les 40 Hores, perquè la ciutadania pogués escollir entre quatre projectes diferents per rehabilitar La Torre. Les obres actuals responen a les idees plasmades a la proposta finalment escollida.

L'any passat es va obrir un primer concurs per a la seva adjudicació, que va quedar desert. Posteriorment, s'ha realitzat un segon concurs incrementant el pressupost, i aquest ha estat el que finalment ha trobat adjudicatari, l'empresa CONSTRUO Construccions Generals SL. Pel que fa a la subvenció de 420.211,20 €, es troba en el marc de la Línia 1 del Programa d'Impuls a la Rehabilitació d'Edificis Públics de l'Administració Local (PIREP), dotada amb Fons Next Generation.

Aquest projecte suposa un pas endavant en la millora de les infraestructures municipals de Ripoll, i es preveu que La Torre esdevingui un espai de referència per a la comunitat, fomentant la participació ciutadana i oferint un lloc idoni per al desenvolupament de diverses activitats socials i culturals.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/238468_-haniniciatle-obre-perconvertirlatorreenunequipamentpublicmunicipalaripoll-2.htm