logo
Imprimir
30-10-2023 | 18:52hs
•+ NOTíCIES

Nova fase d'excavacions i de consolidació al castell de Llívia

Amb una continuïtat de 28 anys en les excavacions del Castell de Llívia, l'arqueòleg Eduard Sánchez serà, un any més, el responsable de dirigir aquesta obra

El proper 2 de novembre marcarà l'inici d'una nova etapa d'excavacions al castell de Llívia. Aquesta fase se centrarà en l'excavació i la consolidació del mur septentrional del recinte inferior, conegut com a recinte jussà. Amb previsions inicials que indiquen una durada aproximada de 15 dies, sempre que les condicions meteorològiques acompanyin, aquests treballs podrien concloure el projecte que va iniciar-se el 2013.

Les excavacions al castell de Llívia van iniciar-se el 1994, centrades en l'àrea del recinte sobirà de la fortificació fins al 2013. Des de llavors, els esforços s'han dirigit cap al recinte jussà, amb la Diputació de Girona liderant aquest projecte i aportant suport econòmic any rere any. Les despeses d'excavació d'aquest any ascendeixen a aproximadament 18.000 euros, finançats íntegrament per aquesta institució territorial.

Amb una continuïtat de 28 anys en les excavacions del Castell de Llívia, l'arqueòleg Eduard Sánchez serà, un any més, el responsable de dirigir aquesta obra. L'any anterior, en què no es van realitzar excavacions al recinte, els fons de la Diputació de Girona destinats al projecte van ser utilitzats per substituir la passarel·la metàl·lica que permet l'accés a la part més alta del castell.

Gerard Cunill, director del museu, recorda els darrers 28 anys d'excavacions, destacant que, malgrat les expectatives inicials, les investigacions recents han suscitat noves hipòtesis i perspectives sobre el castell. Una conferència realitzada l'any passat va revelar els detalls d'aquests darrers treballs i les noves suposicions sobre aquesta antiga edificació.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/221039_novafa-edexcavacion-idecon-olidacioalca-telldellivia-1.htm