logo
Imprimir
05-08-2021 | 14:15hs
•BAIX EMPORDà

Calonge celebra aquest cap de setmana la Festa Cubana

Tallers infantils, parades i música protagonitzaran la Festa Cubana els dies 7 i 8 d’agost

Un any més Calonge acollirà la tradicional festa cubana “De Calonge a l’Havana” els dies 7 i 8 d’agost. La festivitat, inspirada en Cuba i organitzada per l’Associació Calonge Comerç i Empresa amb el suport de l’Ajuntament, busca estrènyer els llaços entre Catalunya i Cuba i recuperar l’essència del passat indià del país. Totes les activitats es faran als carrers del nucli antic de Calonge i al castell. 

La Festa Cubana arrencarà el dissabte 7 d’agost amb quatre activitats pels més petits. A les 12.00 h al carrer Major hi haurà jocs gegants. Una hora més tard, també a la plaça Major, espectacle infantil amb 3/4 de 15. A la tarda les dues activitats seran a la plaça de la Concòrdia. Primer a dos quarts de sis es farà un taller de Mandales. Una hora després es tornarà a fer l’espectacle infantil amb 3/4 de 15. El dia finalitzarà amb un festival de música cubana als jardins del Castell. Començarà a les 21:00 h, i hi haurà servei de bar / restaurant. 

Les activitats del diumenge 8 d’agost començaran a les onze amb un taller de Guarapo al carrer Major. A les 12:00 h a la plaça Major es farà un espectacle infantil amb Gil Rataplam. Aquest espectacle es repetirà a la tarda a les 17:30 h a la plaça de la Concòrdia. També a les dotze del migdia a la capella del Carme es farà una xerrada cultural que porta com a títol “Els americanos a Calonge”. El matí acabarà amb un taller de còctels cubans a les 12:30 h al carrer Major, i un concert Vermut amb Ron de la Habana a les 13:30 h als jardins del Castell. A la tarda, a dos quarts de set, a la plaça de la Concòrdia hi haurà un taller de Tabac. L’acte de cloenda d’aquesta festivitat serà a les 21:30 h als jardins del Castell amb una cantada d’havaneres i cremat. 

Tant el dissabte com el diumenge, a part de totes aquestes activitats, també hi haurà una fira mercat indians a l’eix comercial. Aquesta fira estarà oberta d’11:00 h a 24:00 h. 

Per a la realització dels diferents tallers es poden adquirir els bons de col·laboració en forma de braçalet al punt d’informació del mercat cubà. El braçalet diari serveix per a tots els tallers del dia. Els bons de col·laboració pels diferents actes musicals es poden adquirir per anticipat als següents establiments: Autoescola Berta, Assegurances Mapfre o Botiga de l’Arc; o també al mateix punt d’informació del mercat cubà, si hi ha disponibilitat d’aforament. 

 

PROGRAMACIÓ

Dissabte 7 d’agost

De les 11:00 h fins a les 24:00 h a l’eix comercial, FIRA MERCAT INDIANS. 

A les 12:00 h al carrer Major, jocs gegants. (Cal portar braçalet) 

A les 13:00 h a la plaça Major, espectacle infantil amb 3/4 de 15. Gratuït. 

A les 17:30 h a la plaça de la Concòrdia, taller de Mandales. (Cal portar braçalet)

A les 18.30 h a la plaça de la Concòrdia, espectacle infantil amb 374 de 15. Gratuït. 

De les 21:00 h fins a les 02:00 als jardins del Castell, festival de música cubana. En aquest acte hi haurà servei de bar/ restaurat. 

Diumenge 8 d’agost

De les 11:00 h fins a les 24:00 h a l’eix comercial, FIRA MERCAT INDIANS. 

A les 11:00 h al carrer Major, taller de Guarapo. (Cal portar braçalet).

A les 12:00 h a la plaça Major, espectacle infantil amb GIL RATAPLAM. Gratuït. 

A les 12:00 h a la capella del Carme, xerrada cultural “Els americanos a Calonge”. 

A les 12.30 h al carrer Major, taller de Cocktails cubans. (Cal portar braçalet).

A les 13:30 h als jardins del Castell, Concert Vermut amb RON DE LA HABANA. 

A les 17:30 a la plaça de la Concòrdia, espectacle infantil amb GIL RATAPLAM. 

A les 18:30 h a la plaça de la Concòrdia, taller de Tabac. (Cal portar braçalet).

A les 21:30 h als jardins del Castell, acte de cloenda amb cantada d’havaneres i cremat.

Punts d’adquisició bo de col·laboració:

Autoescola Berta: 

C/ Mossèn Cinto Verdaguer nº 23. Tel. 649 346 833. Calonge.

Assegurances Mapfre: 

C/ De la Barrera nº 23. Tel. 972 650 141. Calonge.

Botiga de l’Arc: 

Av. Catalunya nº 108. Tel. 972 650 636. St Antoni.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/154150_calongecelebraaque-tcapde-etmanalafe-tacubana-2.htm