![]() |

El brot detectat al centre a principis de gener ha afectat 28 persones
L'hospital d'Olot té actualment una vintena de pacients ingressats per coronavirus. D'aquests, vuit són casos detectats en relació amb el brot de coronavirus que va sorgir a la unitat de covid del centre a principis d'any.
Segons ha informat el centre, després de detectar el brot a principis de gener s'han repetit periòdicament les PCR als pacients ingressats, tal com indica el protocol. En global, el brot ha afectat 17 pacients -entre ells els vuit encara ingressats-.
També s'han repetit de forma regular els tests als professionals que han treballat durant aquests quinze dies a la unitat covid, unes proves que han permès detectar onze casos més. A més dels del brot, hi ha quatre professionals més de l'hospital garrotxí amb coronavirus actualment.
Per fer front a la situació sanitària actual, s'ha habilitat tota la unitat per a pacients covid, amb 32 llits, i es mantenen suspeses totes les visites de familiars a les unitats d'hospitalització, també al sociosanitari, fins a nou avís. Per mantenir el contacte amb les persones ingressades, continua en funcionament el sistema de comunicació amb videotrucades.
Des de l'inici de la pandèmia al març, a l'hospital de referència de la Garrotxa s'han donat 295 altes hospitalàries de pacients amb Covid-19, s'han traslladat 43 pacients a les UCI de referències -l'últim aquest dimarts 12 de gener- i hi ha hagut 61 defuncions a l'hospital, la darrera també dimarts.