![]() |
L’expresident ha estat present a l’esdeveniment en suport als polítics i exiliats, que per primera vegada s’ha celebrat fora de Perpinyà
L’expresident de la Generalitat de Catalunya i actual eurodiputat, Carles Puigdemont, ha assistit avui a la tarda als jardins de la Maternitat d’Elna, on s’ha celebrat la iniciativa reivindicativa ‘Hora Solidària’ organitzada pel Comitè de Solidaritat Catalunya de Perpinyà. L’esdeveniment també ha comptat amb la presència de Toni Comín, Clara Ponsatí i del Director de la Casa de la Generalitat a Perpinyà, Josep Puigbert.
Així, i sota el lema ‘Parim la llibertat’, Elna ha agafat el relleu de Perpinyà a l’hora de brindar aquest acte de suport als presos polítics i als exiliats i represaliats catalans. Tradicionalment, aquesta activitat es feia cada dijous a Perpinyà, però l’entrada de la ultradreta a l’Ajuntament de la capital nord-catalana ha propiciat un gir de guió de l’organització. En aquest sentit, en una reunió celebrada fa uns dies al peu del Castellet, es va decidir convocar l’Hora Solidària, una vegada al mes, fora de la ciutat de Perpinyà, amb l’objectiu de “mostrar la desaprovació a una extrema dreta que s’està normalitzant a Perpinyà i més enllà”. L’objectiu, explicava el Comitè en un un comunicat, és rotar aquest esdeveniment un dijous de cada mes a diferents pobles de la Catalunya del Nord.
Durant l’acte, que ha durat una hora aproximadament, fins als voltants de dos quarts de vuit del vespre, els presents han pogut gaudir de l’actuació del cantautor Pere Figueras, que ha ofert un petit concert acústic de mitja hora de durada. A més, l’activitat, que també ha tingut els parlaments del batlle d’Elna, Nicolas Garcia, i el coordinador del Comitè de Solidaritat Catalana de Perpinyà, Hervé Pi, també ha servit per parlar de l’acte que es farà de la Diada de l’11 de setembre a la Catalunya del Nord, atès que s’ha comptat amb un representant de l’Assemblea Nacional Catalana, David Fernández, qui ha estat l’encarregat d’explicar-ne els detalls.
D’altra banda, el mateix Puigdemont demà al migdia també serà protagonista a la Universitat Catalana d’Estiu a Prada de Conflent, on participarà en una conferència telemàtica, seguint així els protocols de seguretat a causa de la Covid-19. En aquesta mateixa activitat també hi participarà, entre altres cares conegudes de la política catalana, els exconsellers Toni Comín i Clara Ponsatí.
Reunió del Consell per la República
Qui també té en ment celebrar un acte en breu és la delegació nord-catalana del Consell per la República, que vol celebrar la primera assemblea general amb tots els socis de la delegació. En principi, la idea és poder-la celebrar durant la primera quinzena del mes de setembre, però dependrà de l’evolució de la pandèmia.